Thursday, February 24, 2011

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Perhubungan Dua Hala Malaysia-Singapura membabitkan JSJ antara kedua-dua negara kali ke-123 di sini hari ini.

Turut hadir, Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib dan Pengarah JSJ Singapura, Asisten Komisioner Hoong Wee Teck.

Mesyuarat itu bertujuan membincangkan mengenai isu-isu berkaitan jenayah yang mempunyai kepentingan bersama seperti isu pemerdagangan manusia dan pertukaran maklumat perisikan serta pengurusan.

Pada 2 Februari lalu, Mohd. Akjan dilaporkan ditabalkan sebagai Sultan Sulu ke-33 selepas mengangkat sumpah kesetiaan dalam satu majlis di Kampung Likas di sini.

Dilaporkan, majlis tersebut disaksikan sekumpulan 60 orang termasuk pegawai kanan Kesultanan Sulu.

Berikutan pertabalan itu, Mohd. Akjan telah mendapat gelaran Paduka Mahasari Maulana Al-Sultan Sharif Ali Muhammad Pulalun atau Sultan Shariful Hashim II.

Tambah Mohd. Bakri, sehingga kini, 18 orang diambil kenyataan bagi membantu siasatan kes itu membabitkan ahli keluarga dan individu yang menghadiri majlis pertabalan tersebut.

Bagaimanapun, katanya, polis belum memanggil dan mengambil kenyataan daripada Mohd. Akjan termasuk tidak membuat sebarang penahanan berhubung kes itu.

www.utusan.com.my

No comments:

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Intydez